måndag 11 juni 2007

Seglar

Tjenis !!! Idag kl.12.00 Så åkte jag till farfar och så skulle vi åka till först Gotland sen till Tyskland = ) ..
När vi kom till Tuna där Farfar och farmor bor så var det många där som vinkade av oss , Min store bror Rasmus och min pappa och min pappas kusin Hannes åkte också med oss men Hannes åker bara till Gotland sen går han av och tar första bästa ”Gotlands Färjan” . På Gotland ska vi också träffa mina kusiner Freja , Embla , Saga och Vide ( Freja är 14år Embla är 12år Saga är 3år och Vide är 4månader)
Sen när vi skulle ” segla” så gick det inte så bra för att det var ingen vind och det gick i 0,8 knop... Och så tjatade jag på farfar varför vi inte kunde sätta på motorn då sa han ” Hörru Lukas när jag var lika gammal som du så skulle jag och mamma och pappa åka till Syd Amerika och när dom var på Kungs gatan så sa han ” e vi framme snart”...
Så efter ett tag så tröttnade han också så vi satte på morton igen och så gick jag och sov , Men efter ett tag så blev pappa sur på mig och sa att jag inte skulle kunna sova i natt så tvingade han mig att gå upp , Sen efter typ 5minut så hsdde jag 2 långarmde tröjor och en jacka och ett par strumpor en ett par byxor och en mössa sen gick jag ut på ett nät längst fram i båten och kollade på vattenet sen skulle vi äta....
Och kl iaf efter 21.00 ikväll så kommer vi till en hamn och imorrgon skall vi börja segla tidigt som fan och segla 12h för att komma till Visby.. Och om det e bra väder kommer vi att vara där i 2 dagar .. x)

Inga kommentarer: