onsdag 13 juni 2007

Seglar till Visby

Tjaa ! =) Idag så blev jag illamåande på morgonen eller man kan säga mitt på dagen för att jag gick upp kl .11.30. Och det var inte så kul så jag satte mig där uppe vid farfar och kollade ut på vågorna och då blev det bättre.. sen Rasmus satt vid ”Haj nätet” längst fram på båten och tyckte att det var jätte kul efter som att de t stängte hela tiden upp en massa vatten .Sem gick jag och la mig i kojen , sen efter ett par minuter så vaknade jag och hadde tråkigt sen skulle vi äta och efter det började det hända saker , pappa jag och Rasmus gick till haj nätet och hadde jätte kul tills pappa gick in men efter ett tag kom han tilllbacks och skulle laga en sak men det gick inte så bra för efter 20sek var han alldeles våt och gick in och slutade med att laga x)
Sen fick jag och Rasmus en toppenidé och det var att vi skulle sitta där så då satt jag och Rasmus på varsin sida och farfar bara skrattade .. Sen blev det för kallt så då gick vi in och sov lite extra sen sov vi lite mer och sen var det bara 2h kvar tills vi var framme och då sov jag i den 30minuter och sen gick jag upp och hjälpte pappa och ta ner selen .,. Efter några mer minuter så gick jag till haj nätet och var däroch bara njöt för vågorna var inte så storaså man blev blöt utan det bara gungade sen la vi till och gick och åt pizza sen SMSade pappa till farfar i båen och sa vill du ha öl då efter ett tag sa han var e ölen så gick jag och rasmus och visade vägen och då lämnadejag min pizza och det som blev över sen gick vi tbx och var där ett litet tag till sen gick vi tbx och sov :)

Inga kommentarer: