fredag 15 juni 2007

Seglar till Oskarshamn

Hej , Idag så gick jag upp kl: 07.20 för att vi skulle åka vid kl : 08.00 och då skulle vi tanka men 460 liter disel men det blev 475,35 och 1 liter disel kostade 1kr så det blev 475,50 kr .
Sen skulle ju Freja och Embla komma vid klockan 08.00 för att dom skulle ju också med till Oscars Hamn och hälsa på gammel farfar. Sen efter vi tankade så tog vi upp alla segel sen körde farfar ut mot havet och det var 1-1,5 meter vågor i början och vi fick dom på sidan och det var jätte kul men jag tog ju en åksjuks tablett innan frukost och det tror jag var ganska bra eftersom att det var stora vågor , sen när vi kom ut mot havet så blev det faktisk lugnt och då sov jag . Men det var ju inte lika stora vågor som på vägen till Visby och Rasmus ville ha större ( och jag eftersom att jag tog en åksjuks tablett)
.. Sen hände det inte så mycket , jag sov mest och Rasmus och Freja och Embla roade sig säkert då .. Sen kollade jag på ”Sagan om de 2 tornen ” och kollade ut lite efter det sen var vi faktiskt nära Oscars Hamn ...

Inga kommentarer: