fredag 22 juni 2007

Kalle Anka

- Imorgon ska vi till Holland , sa Farbror Jakim
- Okej ! jag går hem och packar ! Ses imorgon , sa Kalle
- Perfekt ! Lugn och ro ! ;)

Imorgon
- Hej ! , Ska vi åka nu?
- Nej ! Inte ” vi”. JAG ska åka nu .
- Men jag då?
- Kommer inte du ihåg i nord öknen när du orsakade så vi nästan blev uppätna av kanebaler!

- Jo men snälla det var ett misstag

- NEJ!!

- Okej , hejdå...

- Ahh ! Perfekt ,nu ska min armé gå och råna det fattiga gamlingarna så kommer jag att bli ännu rikare tills jag kommer tillbacks !

- GENERALEN! Kommer du och din arme , ni ska råna de fattiga gamlingarna!

- Men varför rånar vi inte dom andra? Alltså dom rika?

- FÖR ATT DET E MIN ORDER ATT NI SKA RÅNA DE FATTIGA GAMLINGARNA !!

- Ja ja ja !

- Hej då ,då

- ÖPPNA ANNARS SLÅR JAG IN DÖRREN!

- Jajaja det tar en tid att komma tid dörren när man e gammal , jag skulle vilja vara som du ,ung och ståtlig , själv e jag gammal och skruttig !

- ÖPPNA DÖRREN NU!

- Ja jag e redan på väg!

- Så vad vill du min bäste herre ?

- HIT MED PENGARNA , NU

- Jaja men då måste jag hämta dom först !

- NEJ SÄG VAR DOME SÅ HÄMTAR JAG DEM !!

- Dom ligger på bordet

- DET E JU BARA 2,50 KR !!!!!!1

- ja ,visst e jag rik?

- NEJ FÖR NU BLIR DU RÅNAD( ps: Stollen säg det nu )

- Vaddå vad ska jag säga? Sa Stollen

- DET SOM STÅR PÅ DITT MANUS

- Vad står där? Man kan ju inte läsa det !

- DET GICK JU IGÅR!!!

- Ja, men då hade jag inte spillt caffe på det !

- SKIT I DET DÅ !

- Kom vi går till nästa hus !


3veckorsenare kommer Farbror joakim tillbacks ...
- Hallå jag e hemma nu !
- Hur mycket pengar fick ni ihop ?
- Just nu har vi 1 kr och 50 öre !
- INTE MER?!
- Nej ,Vi köpte en glass var för 3000kr J
- VAA!?!
- Ja mina 30 men köpte en glass för 20kr sen bjöd vi det fattiga gamlingarna för att dom gav oss alla deras pengar ,Snällt va?
- JA, MEN FÖR SNÄLLT ! ( Cry) MIN ÄLSKADE PENGAR!!


Då knackar det på dörren
- Hej farbror , hur har din semester varit? , Själv tackar jag för glassen
- Inga problem .. *CRY*


-Jag kan köpa en glass till dig också om du ger mig pengar
- Nej . jag vill inte ha en glass !! – jag vill ha mina pengar!!
- Gå och fråga de fattiga gamlingarna ifall du får pengar av dem men dom har bara 2,50kr var och förästen har jag sagt att jag lånade en del av dina pengar i ditt kassaskåp för att det inte räckte med 50kr och 50öre som vi fick ihop av gamlingarna så vi lånade 2949,50kr av ditt kassaskåp ..
- VA NEJ!? ??!? GJORDE VI VERKLIGEN DET ?!
- Jo , det gjorde vi
- Mina rara pengar ( cry )
- E det någonting som e fel?
- Någonting ?!?! Dev ALLTING
- Men kom igen vi skojjade bara ! 5589kr fick vi ihop

SLUT

Inga kommentarer: